tirsdag 17. februar 2009

Bjørnfjell


Det var en god del sne, mener jeg brukte en time på en km.

Jeg hadde tatt med meg hagla, men den la jeg igjen i hytta, da jeg ikke hadde tatt med meg patroner. Det gjorde ingen verdens ting. På dagens første tur så vi kun reinspor.



Det ble en til tur.

I mellom tiden var jeg og tvillingene nede ved vannet og boret og hentet vann. Det likte kidsa. Da jeg gikk for å hente neste spann, altså vanntur nummer to lettet det 5 ryper. De fløy til Helgoland. Kaisa lå inne i hytta etter dagens første tur og slappet av.


Neste tur hadde jeg kledd på dette tyske dyret noen klær. Da ble det litt mer fart. Det var -16 og sol.



Hva i du store allverden er det der. Kaisa stopper og kikker. og lukter og står i som bare faen.

Kaisa smyger seg næremer og fester den sikreste standen nord for sørpolen.


Kaiser nærmer seg målet og spikrer rypa. Rypa letter og Kaisa stopper etter noen meter.
Natta var det frost.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar